Još u 19. veku tehnološki razvijene zemlje su imale potrebu da prikažu svoj razvoj i dostignuća, a koja se ne odnose na oblasti naoružanja i vojne tehnologije. Na prelasku u novi vek, 1900. godine, u Parizu je organizovana Svetska izložba, svojevrstan sajam tehnologije i umetnosti sa kojim je čovečanstvo ušlo u novo stoleće. Rezultati i korist od ovakvog skupa prevazišli su sva očekivanja pa su svetske izložbe počele da se organizuju u razmaku od nekoliko godina. Uspešan nastup na izložbi u Parizu imala je tada još uvek mlada država – Kraljevina Srbija. Za tu priliku Paja Jovanović je naslikao istorijsku kompoziciju pod nazivom „Krunisanje cara Dušana 14. aprila 1346. godine” i osvojio zlatnu medalju izložbe.
U godini jubileja – 110 godina od nastupa Kraljevine Srbije na Svetskoj izložbi u Parizu, Srbija se prvi put pojavljuje kao samostalna država na jednoj svetskoj izložbi. Slučaj je hteo da to prvo predstavljanje bude u Šangaju, a izložba će biti otvorena 1. maja i trajaće do kraja oktobra. U cilju obeležavanja Svetske izložbe EXPO 2010. u Kini i učešća naše zemlje „Pošta Srbije” je 26. februara emitovala prigodnu seriju od dve poštanske marke, čije su nominale 22 i 50 dinara.
Zemlja domaćin, nije ništa prepustila slučaju pa je ovo najveća svetska izložba organizovana do danas. U Šangaju će se okupiti oko 200 zemalja – izlagača sa svih kontinenata. Očekuje se da će biti minimum 70 miliona posetilaca, a želja Kineza je da se taj broj popne na 100 miliona.
Posetioci srpskog paviljona imaće priliku da se upoznaju sa ekonomskim, kulturnim i turističkim potencijalima Srbije, a bićepredstavljeni srpski sportisti sa medaljama na svetskim i evropskim prvenstvima koji su naš zaštitni znak raspoznavanja. Očekuje se sklapanje novih ugovora o međusobnoj saradnji sa većinom zemalja učesnica, a pogotovo sa domaćinom.
EXPO izložbe se uvek organizuju sa posebnom tematikom i odgovarajućim sloganom. Tema ovogodišnje manifestacije je usmerena ka boljem životu u urbanim sredinama, a geslo pod kojim se organizuje glasi: „Bolji grad, bolji život”. Kao odgovor na ovakvu temu Srbija nastupa pod sloganom: „Kod grada”, kojim nastoji da odgonetne kod-šifru, koja je utkana u srpski grad, kod koji povezuje njenu prošlost, savremenost i budućnost, a ujedno predstavlja univerzalni kod za sve gradove sveta.
Svetska izložba ima za cilj da prikaže pogled u budućnost, pri čemu je ta budućnost već počela. Na EXPO 2010. Srbija ide sa ciljem da se predstavi kao moderna evropska zemlja sa dugom tradicijom i bogatom baštinom. Centralni deo našeg izložbenog prostora nosi naziv „Srbija – bašta Evrope”. Očekuje se da za našu zemlju ova izložba predstavlja prekretnicu, pogotovu u odnosu prema urbanom životu. Paviljon Srbije nudi konkretna rešenja za bolji i kvalitetniji život u gradu i ističe vreme kao jedno od resursa koji pruža mnogo mogućnosti. Što kvalitetnije i efikasnije stanovnici grada koriste vreme, odnosno što je vreme bolje to je i njihov život u gradu sadržajniji i prijatniji. U tom smislu vreme, odnosno njegov protok, povezuje mnogobrojne sadržaje predstavljene na našem paviljonu poput umetničkih instalacija „Vremenska mašina”, „Vrteška” i „Lepo lice Srbije”. Kroz ove radove naša zemlja želi posetiocima da prikaže svoje viđenje boljeg korišćenja vremena u urbanim sredinama. Kalendar našeg proslavljenog naučnika Milutina Milankovića biće postavljen na posebnom mestu u okviru našeg izložbenog prostora.
Umetničku obradu maraka uradila je Nadežda Skočajić, grafički slikar iz Beograda. Marke su štampane u novosadskoj štampariji „Forum” tehnikom višebojnog ofseta u šalterskim tabačićima od 10 komada. Tiraž marke od 22 dinara je 528.000 komada, a marke od 50 dinara je 78.000 komada. Na dan puštanja maraka u opticaj „Pošta Srbije” je emitovala prigodan koverat prvog dana i dve maksimum karte sa žigom pošte 11101 Beograd.
U godini jubileja – 110 godina od nastupa Kraljevine Srbije na Svetskoj izložbi u Parizu, Srbija se prvi put pojavljuje kao samostalna država na jednoj svetskoj izložbi. Slučaj je hteo da to prvo predstavljanje bude u Šangaju, a izložba će biti otvorena 1. maja i trajaće do kraja oktobra. U cilju obeležavanja Svetske izložbe EXPO 2010. u Kini i učešća naše zemlje „Pošta Srbije” je 26. februara emitovala prigodnu seriju od dve poštanske marke, čije su nominale 22 i 50 dinara.
Zemlja domaćin, nije ništa prepustila slučaju pa je ovo najveća svetska izložba organizovana do danas. U Šangaju će se okupiti oko 200 zemalja – izlagača sa svih kontinenata. Očekuje se da će biti minimum 70 miliona posetilaca, a želja Kineza je da se taj broj popne na 100 miliona.
Posetioci srpskog paviljona imaće priliku da se upoznaju sa ekonomskim, kulturnim i turističkim potencijalima Srbije, a bićepredstavljeni srpski sportisti sa medaljama na svetskim i evropskim prvenstvima koji su naš zaštitni znak raspoznavanja. Očekuje se sklapanje novih ugovora o međusobnoj saradnji sa većinom zemalja učesnica, a pogotovo sa domaćinom.
EXPO izložbe se uvek organizuju sa posebnom tematikom i odgovarajućim sloganom. Tema ovogodišnje manifestacije je usmerena ka boljem životu u urbanim sredinama, a geslo pod kojim se organizuje glasi: „Bolji grad, bolji život”. Kao odgovor na ovakvu temu Srbija nastupa pod sloganom: „Kod grada”, kojim nastoji da odgonetne kod-šifru, koja je utkana u srpski grad, kod koji povezuje njenu prošlost, savremenost i budućnost, a ujedno predstavlja univerzalni kod za sve gradove sveta.
Svetska izložba ima za cilj da prikaže pogled u budućnost, pri čemu je ta budućnost već počela. Na EXPO 2010. Srbija ide sa ciljem da se predstavi kao moderna evropska zemlja sa dugom tradicijom i bogatom baštinom. Centralni deo našeg izložbenog prostora nosi naziv „Srbija – bašta Evrope”. Očekuje se da za našu zemlju ova izložba predstavlja prekretnicu, pogotovu u odnosu prema urbanom životu. Paviljon Srbije nudi konkretna rešenja za bolji i kvalitetniji život u gradu i ističe vreme kao jedno od resursa koji pruža mnogo mogućnosti. Što kvalitetnije i efikasnije stanovnici grada koriste vreme, odnosno što je vreme bolje to je i njihov život u gradu sadržajniji i prijatniji. U tom smislu vreme, odnosno njegov protok, povezuje mnogobrojne sadržaje predstavljene na našem paviljonu poput umetničkih instalacija „Vremenska mašina”, „Vrteška” i „Lepo lice Srbije”. Kroz ove radove naša zemlja želi posetiocima da prikaže svoje viđenje boljeg korišćenja vremena u urbanim sredinama. Kalendar našeg proslavljenog naučnika Milutina Milankovića biće postavljen na posebnom mestu u okviru našeg izložbenog prostora.
Umetničku obradu maraka uradila je Nadežda Skočajić, grafički slikar iz Beograda. Marke su štampane u novosadskoj štampariji „Forum” tehnikom višebojnog ofseta u šalterskim tabačićima od 10 komada. Tiraž marke od 22 dinara je 528.000 komada, a marke od 50 dinara je 78.000 komada. Na dan puštanja maraka u opticaj „Pošta Srbije” je emitovala prigodan koverat prvog dana i dve maksimum karte sa žigom pošte 11101 Beograd.
Нема коментара:
Постави коментар