Prvo ovogodišnje izdanje prigodnih poštanskih maraka posvećeno je jubileju jednog od naših najznačajnijih nedeljnika – NIN-a (Nedeljne informativne novine).
Ove godine navršava se 75 godina od izlaska prvog broja. Pridružujući se obeležavanju značajnog jubileja, Pošta Srbije će danas pustiti u opticaj prigodnu poštansku marku nominale 22 dinara.
NIN je pokrenula grupa beogradskih novinara i intelektualaca posle ukidanja šestojanuarske diktature, a na predlog Komunističke partije Jugoslavije. Prvi broj je izašao 26. januara 1935. godine i policija ga je odmah zaplenila. NIN je 7. septembra trajno zabranjen. Ostao je zapamćen po analitičkim pregledima, revijalnom uređivanju i kritici stanja u državi.
Posle Drugog svetskog rata NIN su ponovo pokrenuli talentovani beogradski novinari koji su bili uglavnom bivši urednici „Mladog borca”. Prvi broj se pojavio 7. januara 1951. godine. Časopis je sadržavao niz novih ali isto tako i obnovljenih rubrika. Osnovna karakteristika bio je smeliji tretman aktuelnih problema i prijemčiviji način opisa događaja, čime je odudarao od sivila i uštogljenosti tadašnje štampe i ubrzo je uspeo da osvoji obrazovaniju publiku. Na čelu osnivačke ekipe bio je glavni urednik Najdan Pašić, a tu su još bili Stevan Majstorović, Đorđe Radenković, Dragoslav – Zira Adamović i Dragan Stojiljković.
Početni tiraž posleratnog NIN-a bio je 50.000 primeraka. Tiraž se stalno povećavao da bi, posle izvesnih kriza, 1964. godine dostigao rekordan, prosečan, tiraž od 150.000 primeraka. Posebna karakteristika lista bila je da se skoro polovina tiraža prodavala van Srbije tako da je s pravom nosio predznak „jugoslovenski”. Godine 1954. pokrenuta je tradicionalna NIN-ova nagrada za roman godine, što je doprinelo ugledu lista.
U novom „odelu” NIN se pojavio 4. aprila 1970. godine sa znatno proširenom redakcijom i glavnim urednikom Franom Barbijerijem. Kako žele da naglase iz redakcije NIN-a, ovaj list ima prepoznatljiv stav, drži se trajnih vrednosti iako je masovni medij i više mu je stalo da prati dalekosežne potrebe društva pre nego da opslužuje dnevnu politiku. Drži do pravca kretanja kulture i razvoja fenomena a ne do izolovanih događaja i skandala. Od 27. marta 2003. godine NIN izlazi u boji.
Svečana promocija marke održaće se danas u galeriji „New Moment Ideas Gallery”.
Motiv na marki su naslovne stranice nekoliko brojeva NIN-a. Pored naziva države i nominalne vrednosti na marki je odštampano „NIN – 75 godina”, kao i godine „1935–2010”. Likovnu obradu marke uradila je mr Marina Kalezić, akademski slikar iz Beograda, a stručnu pomoć pružila je redakcija NIN-a.
Marka je štampana u novosadskoj štampariji „Forum” tehnikom višebojnog ofseta u šalterskim tabacima od po 25 komada maraka i u tiražu od 38.000 komada. Na dan emitovanja marke Pošta Srbije pustila je u opticaj i prigodan koverat prvog dana sa prigodnim žigom pošte 11101 Beograd.
U novom „odelu” NIN se pojavio 4. aprila 1970. godine sa znatno proširenom redakcijom i glavnim urednikom Franom Barbijerijem. Kako žele da naglase iz redakcije NIN-a, ovaj list ima prepoznatljiv stav, drži se trajnih vrednosti iako je masovni medij i više mu je stalo da prati dalekosežne potrebe društva pre nego da opslužuje dnevnu politiku. Drži do pravca kretanja kulture i razvoja fenomena a ne do izolovanih događaja i skandala. Od 27. marta 2003. godine NIN izlazi u boji.
Svečana promocija marke održaće se danas u galeriji „New Moment Ideas Gallery”.
Motiv na marki su naslovne stranice nekoliko brojeva NIN-a. Pored naziva države i nominalne vrednosti na marki je odštampano „NIN – 75 godina”, kao i godine „1935–2010”. Likovnu obradu marke uradila je mr Marina Kalezić, akademski slikar iz Beograda, a stručnu pomoć pružila je redakcija NIN-a.
Marka je štampana u novosadskoj štampariji „Forum” tehnikom višebojnog ofseta u šalterskim tabacima od po 25 komada maraka i u tiražu od 38.000 komada. Na dan emitovanja marke Pošta Srbije pustila je u opticaj i prigodan koverat prvog dana sa prigodnim žigom pošte 11101 Beograd.
Нема коментара:
Постави коментар