27. јануар 2010.

Expo 2010 Šangaj

Expo 2010 održaće se u Šangaju, Kina i deo je WorldExpo, velike tradicije međunarodnih sajmova i izložba. Tema ovog Expo-a bića"Bolji grad - bolji život" i predstaviće Šangaj u svetlu XXI veka, kao glavni ekonomski i kulturni centar. Očekuje se rekordna posećenost u istoriji svetskih sajmova ikada. Za logo Expo2010 izabrano je kinesko slovo 世 koje označava reč svet.

Expo2010 biće održan u periodu od 01. maja do 31. oktobra 2010. godine. Izložba u Šangaju je izuzetna prilika za ostvarivanje privrednog i kulturnog dijaloga. Planirano vreme trajanja izložbe 184 dana.

Ovim povodom u Kini je izdata prigodna serija markica.



Link: ChinaPhilatelic, Expo2010,

1 коментар:

  1. Šangaj, ovogodišnji rekorder u svetu turizma, iskoristio maksimum od EKSPO izložbe. EKSPO dnevno poseti pola miliona ljudi.

    VIŠE hiljada kineskih posetilaca EKSPO izložbe u Šangaju dva dana je vredno vežbalo kako da što bolje na srpskom izgovore: „Đavolja varoš, svetsko čudo“.

    Na kraju, njih desetak je besprekorno izgovorilo srpsku rečenicu čime su pobedili u nagradnoj igri koju je organizovao Zlatko Veljović, direktor Prolom Banje, pa će besplatno posetiti Đavolju varoš.

    - Nisam se nadala, ali naredne godine sam svakako planirala da posetim Evropu sa drugaricom pa ćemo, taman, svratiti i u Srbiju - kaže Đian Tomido, jedna od dobitnica nagrade.

    Đian se uz malo truda setila ko je Nole, fudbal ne gleda, ne zna ko je Tito, za Valtera nikada nije čula, ali zna ko je srpska snajka Andrijana Lima.

    Kinezi su neverovatno disciplinovan narod. U stanju su da satima, po jakom suncu, vlažnom vazduhu ili kiši, čekaju da uđu u neki od 130 paviljona svetske izložbe EKSPO koja se do kraja oktobra održava u Šangaju. EKSPO dnevno poseti pola miliona ljudi, ali uprkos velikim gužvama sve funkcioniše besprekorno.

    Izložbenim prostorom, inače, krstari 240 električnih vozila. Postoji 50 oblasti namenjenih pušačima, 101 česama vode za piće, 191 restoran, ima 40.000 mesta za ručavanje i 80.000 volontera. Ispod pasarele koja posetiocima pravi hlad na pet minuta prskaju kapljice koje osvežavaju, a na ulazu u paviljone postavljeno je 60.000 metara tende. Ispred popularnih paviljona poput zemalja Španija, Švajcarska, Danska, SAD, čeka se po nekoliko časova. A, za zemlje kao što su Kina, Australija, Tajland, Indija, Saudijska Arabija ili Brazil, posetilac mora da se najavi da bi imao pravo da čeka!

    - Za mnoge Kineze ovo je prvi kontakt sa nekom stranom zemljom i kada posete EKSPO imaju utisak da su otputovali u inostranstvo - kaže Aneta Uskoković iz Turističke organizacije Srbije. - Zbog toga smo se trudili da tokom juna, meseca posvećenog turizmu, delimo promotivni materijal o Srbiji. Kao veliki uspeh beležimo činjenicu da je broj ulaza u naš sajt na kineskom putem mobilnih telefona sa android platformom drastično skočio, a to znači da posetioci štanda pogledaju informacije o zemlji u čijem su paviljonu.

    Šangaj je po svemu oborio svetske rekorde, a cilj im je da 70 miliona očekivanih posetilaca ne protrči samo kroz izložbu već se i edukuje. Turistički radnici Šangaja prezadovoljno trljaju ruke, jer su izvukli maksimum od organizacije EKSPO-a. Ovaj grad, koji ima 18 miliona stanovnika, ove godine je turistički centar sveta. Ovaj epitet je zaslužio, jer funkcioniše savršeno, a turisti otvorenih usta prolaze kroz džunglu nebodera, bulevara ukrašenih lampionima i šljaštećih šoping-centara.

    U Kini reč „veliko“ ima i četvrti stepen gradacije, a njeni stanovnici pobeđuju u svim anketama po optimizmu.

    SUJEVERJE
    U Šangaju se tradicija poštuje i sve novoizgrađeno ima zakrivljen krov - da zli dusi ako padnu odskoče sa kuće. Zgrade raskošnih britanskih banaka na keju Band su kompletno renovirane, osim broja 4, koji, kao baksuzni - ne postoji. Stari francuski kvart je pretvoren u Strahinjića bana gde stari Šangajci u pidžamama na ćoškovima uz osmeh posmatraju doterane strance. Bez obzira na to što ovaj grad ima najbolje noćne klubove, luksuzne brodove-restorane i trg u šali nazvan Tajms skver, u Šangaju se dekorativna rasveta gasi u 22 časa, zbog štednje.

    PEČATI
    Cilj većine posetilaca je da pečatima zemalja čije paviljone posete overe EKSPO pasoš. Mnogi nose po desetak pasoša koje će kasnije prodati za, nezvanično saznajemo, hiljadu juana (sto evra)!

    - Svi imamo upalu mišića desne ruke od udaranja pečata - kaže naša promoterka koja govori kineski. - Ubedljivo tri najčudnija mesta na koja su tražili da dobiju pečat Srbije su: mokar kišobran, zadnji deo muškog šortsa i pravi pasoš.

    ОдговориИзбриши