Ako nije od koristi, treba je iseći i prodati u staro gvožđe, rekoše vlasnici jedne od najstarijih lokomotiva u Srbiji i uništiše deo istorije srpske železnice...
Parna lokomotiva za koju poznavaoci tvrde da je jedna od najstarijih na Balkanu otišla je u staro gvožđe!
Jedna od najstarijih parnih lokomotiva na Balkanu, koja je nekoliko godina bila postavljena kao muzejski primerak ispred Železničke stanice u Čačku, prodata je u staro gvožđe, a zatim je usledila njena seča.
Lokomotiva je u vlasništvu Fabrike hartije Božo Tomić i do sada je bila smeštena na industrijskom koloseku u fabričkom krugu., a tokom vikenda završeno je njegovo sečenje!
Lokomotiva je decenijama bila vlasništvo Fabrike hartije, u koju je posle privatizacije kao većinski vlasnik došla bugarska firma „Čestim“ i stekla pravo da i „Ćirom“ raspolaže kao osnovnim sredstvom.
- Iako se godinama ne koristi, vrednost ove lokomotive bila je upravo u njenoj starosti. Dok je bila u fabričkom krugu, dolazili su neki stranci da je slikaju, bila im je atraktivna jer je išla na drva i ugalj - priča jedan radnik Fabrike hartije.
Zaposleni u ovoj firmi pokušali su da sačuvaju ovu starinu preko gradskog veća Samostalnog sindikata, ali je to bilo nemoguće. Prema rečima Slobodana Jelića, predsednika ove radničke asocijacije, nije se moglo učiniti ništa jer lokomotiva nije bila javni eksponat niti je označena njena muzejska vrednost. Ova lokomotiva je, zajedno sa vršnjakom kome je vek produžen tako što je postao turistička atrakcija na Mokroj Gori, „gospodarila“ prugama u vreme kad se od Beograda do Sarajeva putovalo preko Čačka, a još jedna se nalazi ispred Železničke stanice u ovom gradu.
Parna lokomotiva za koju poznavaoci tvrde da je jedna od najstarijih na Balkanu otišla je u staro gvožđe!
Jedna od najstarijih parnih lokomotiva na Balkanu, koja je nekoliko godina bila postavljena kao muzejski primerak ispred Železničke stanice u Čačku, prodata je u staro gvožđe, a zatim je usledila njena seča.
Lokomotiva je u vlasništvu Fabrike hartije Božo Tomić i do sada je bila smeštena na industrijskom koloseku u fabričkom krugu., a tokom vikenda završeno je njegovo sečenje!
Lokomotiva je decenijama bila vlasništvo Fabrike hartije, u koju je posle privatizacije kao većinski vlasnik došla bugarska firma „Čestim“ i stekla pravo da i „Ćirom“ raspolaže kao osnovnim sredstvom.
- Iako se godinama ne koristi, vrednost ove lokomotive bila je upravo u njenoj starosti. Dok je bila u fabričkom krugu, dolazili su neki stranci da je slikaju, bila im je atraktivna jer je išla na drva i ugalj - priča jedan radnik Fabrike hartije.
Zaposleni u ovoj firmi pokušali su da sačuvaju ovu starinu preko gradskog veća Samostalnog sindikata, ali je to bilo nemoguće. Prema rečima Slobodana Jelića, predsednika ove radničke asocijacije, nije se moglo učiniti ništa jer lokomotiva nije bila javni eksponat niti je označena njena muzejska vrednost. Ova lokomotiva je, zajedno sa vršnjakom kome je vek produžen tako što je postao turistička atrakcija na Mokroj Gori, „gospodarila“ prugama u vreme kad se od Beograda do Sarajeva putovalo preko Čačka, a još jedna se nalazi ispred Železničke stanice u ovom gradu.
Нема коментара:
Постави коментар