Motorcikl je 29. avgusta proslavio 125. rođendan i nemački mediji podsećaju da je prvi model, sa drvenim okvirom i drvenim točkovima, u svoje vreme bio smatran čudom.
Poznat kao otac motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nemački oružar, a kasnije inženjer Gotlib Dajmler (1834. - 1900.) je u saradnji sa Vilhemom Majbahom 1885. godine proizveo prvi dvotočkaš opremljen tom vrstom motora.Motor se palio pomoću ručke za okretanje. Motorcikl je bio opremljen sa dva pomoćna točka, po jedan sa obe strane kolenaste osovine,
Dajmler je svoj patent zaštitio 29. avgusta 1885. godine, ali je uskoro zaključio da prototip motora nije dovoljno snažan i da je motorcikl "Petroleum Rajtvagen", kako se tada zvao, jedna nestabilna mašina koja je izuzetno teška za vožnju. Takvoj nesigurnoj vožnji su još više dodali i tadašnji putevi koji ni po čemu nisu ličili na današnje.
Budući da je bio istinski vizionar, Dajmler je odlučio da usmeri pažnju na proizvodnju "kočije bez konja" - preteču modernog automobila, tako da je Petroleum Rajtvagen ostavljen zaboravljen na mestu gde se i danas može videti, u muzeju "Dajmler-Benc" u nemačkom gradu Štutgart-Untertufurkhajm.
Нема коментара:
Постави коментар