31. август 2010.

125 godina prvog motorcikla

Motorcikl je 29. avgusta proslavio 125. rođendan i nemački mediji podsećaju da je prvi model, sa drvenim okvirom i drvenim točkovima, u svoje vreme bio smatran čudom.

Poznat kao otac motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nemački oružar, a kasnije inženjer Gotlib Dajmler (1834. - 1900.) je u saradnji sa Vilhemom Majbahom 1885. godine proizveo prvi dvotočkaš opremljen tom vrstom motora.

Prvi motorcikl je pokretao jednocilindrični četvorotaktni motor i za pogon je koristio tada novo čudesno gorivo - benzin. Prvi vozač tog motocikla bio je Vilhem Majbah, a maksimalna brzina koju je motocikl mogao postići iznosila je 19 km/h. Motor je bio zapremine 264 kubičnih centimetara i razvijao je 0,5 konjskih snaga na 700 okretaja u minuti.

Motor se palio pomoću ručke za okretanje. Motorcikl je bio opremljen sa dva pomoćna točka, po jedan sa obe strane kolenaste osovine, a čitav motor je bio smešten unutar aluminijskog kućišta osovine.

Dajmler je svoj patent zaštitio 29. avgusta 1885. godine, ali je uskoro zaključio da prototip motora nije dovoljno snažan i da je motorcikl "Petroleum Rajtvagen", kako se tada zvao, jedna nestabilna mašina koja je izuzetno teška za vožnju. Takvoj nesigurnoj vožnji su još više dodali i tadašnji putevi koji ni po čemu nisu ličili na današnje.

Budući da je bio istinski vizionar, Dajmler je odlučio da usmeri pažnju na proizvodnju "kočije bez konja" - preteču modernog automobila, tako da je Petroleum Rajtvagen ostavljen zaboravljen na mestu gde se i danas može videti, u muzeju "Dajmler-Benc" u nemačkom gradu Štutgart-Untertufurkhajm.

Нема коментара:

Постави коментар