Međunarodna biciklistička trka „Kroz Srbiju” je sportska manifestacija sa najdužom tradicijom uSrbiji. Ove godine održano je 50, jubilarno, izdanje. Kako značaj događaja daleko premašuje regionalne okvire, a kao još jedan oblik promocije i obeležavanja jubileja u vezi sa sportom, Pošta Srbije pustila je u opticaj 1. juna prigodnu poštansku marku nominale 50 dinara.
Trka „Kroz Srbiju” sedmu godinu uzastopno se vozi pod sloganom „Turizam i biciklizam zajedno”. Ovogodišnje takmičenje posvećeno je banjama Srbije: Vrnjačkoj banji, Gamzigradskoj banji i Zlatiboru. O ugledu i značaju manifestacije svedoči činjenica da je predsednik Organizacionog odbora bila Snežana Samardžić-Marković, ministarka za omladinu i sport Srbije, a u odboru su bila još dva ministra – unutrašnjih poslova Ivica Dačić i ekonomije Mlađan Dinkić. Osim sportskog karaktera, trka „Kroz Srbiju” doprinosi širenju afirmativne slike naše zemlje u svetu, regionalnoj integraciji i promoviše prirodne lepote, kulturnu baštinu i turističke potencijale.
Pošta Srbije je jedan od sponzora trke i nosilac zelene majice. Na konferenciji za novinare u Turističkoj organizaciji Srbije, koja je takođe sponzor takmičenja, dan uoči početka prve etape zamenik direktora Pošte Srbije Miloš Miščević predstavio je prigodnu poštansku marku. Tom prilikom je naglasio da su Pošta i biciklizam usko povezani, jer u mnogim gradovima i mestima poštari raznose pošiljke koristeći bicikl.
Ovogodišnja, jubilarna trka svrstana je u kategoriju 2,2 za svetske bodove i trajala je do 19. juna.Učestvovalo je 109 takmičara u okviru 19 ekipa, iz 17 zemalja. Staza je bila podeljena u šest etapa ukupne dužine od 1.073 kilometra, što je osma najduža trka u istoriji ovog takmičenja, sa 18 prolaznih i pet brdskih ciljeva od kojih su dva prve kategorije. Takmičenje je bilo tako koncipirano da su date prilike kako za sprintere tako i za brdske vozače.
Trasa trke je bila Beograd–Zaječar–Vranje–Vrnjačka Banja– Zlatibor–Pale (Republika Srpska) –Ruma. Trka „Kroz Srbiju” nalazi se u Svetskom kalendaru etapnih trka UCI (Svetske biciklistike federacije) i bodovi osvojeni na njoj računaju se za plasman na Svetsko prvenstvo i ulaze, što je posebno bitno za naše sportiste, u borbu za kvalifikacije za Olimpijadu u Londonu 2012.
Inače, trka je osnovna 1939. godine pod pokroviteljstvom porodice Karađorđević, a održana je i sledeće 1940. godine sa namerom da bude tradicionalna. Međutim, rat je prekinuo nit, koja je obnovljena 1963, od kada se održava neprekidno.
Ovo jeprva prigodna marka u ovoj godini, koja je dizajnirana u obliku romba. U centralnom delu marke prikazana je grupa biciklista, iznad kojih je amblem trke i nominalna vrednost. Kako je marka namenjena za međunarodni poštanski saobraćaj, ceo tekst je napisan latiničnim pismom. Amblem trke sa godinom 1939, kada je održano prvo takmičenje, prikazan je i na vinjeti tabačića.
Umetničku obradu marke uradila je Nadežda Skočajić, grafički dizajner iz Beograda. Stručnu saradnju za odabir motiva na marki, kao i za tekst, dao je Ljubomir Živanović, predsednik Međunarodne biciklističke trke „Kroz Srbiju”. Marke su štampane u novosadskoj štampariji Forum tehnikom višebojnog ofseta i u šalterskim tabačićima od osam komada sa vinjetom u sredini tabačića. Tiraž je 38.000 komada.
Нема коментара:
Постави коментар