U Galeriji Muzeja primenjene umetnosti (MPU) 1. septembra biće otvorena izložba “Pedeset godina grafičke komunikacije u Srbiji (1960-2010)” autora Radomira Vukovića. Izložbu će otvoriti Branislav Mitrović, profesor Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, a grafički dizajner Borut Vild govoriće o knjizi “Znakovito 3″, koja će tom prilikom biti predstavljena.
Mr Milica Cukić, savetnik u MPU, kaže da je ova izložba jedinstvena po svom karakteru i da predstavlja poslednju etapu velikog istraživačkog posla, koji je realizovao arhitekta i dizajner Radomir Vuković poslednjih desetak godina.
- Ona prikazuje radove dizajnera s ovih prostora. U času opšte globalizacije, ovaj pristup ima za cilj ukupno sagledavanje domaće dizajnerske produkcije. Kao i u katalogu, na izložbi je predstavljeno više od 300 autora, više od 620 alfabeta, brojeva, logotipa, piktograma i vizuelnih sistema nastalih tokom ovog perioda.
Cukić objašnjava da je ideja o prikupljanju i referentnom predstavljanju radova naših grafičkih dizajnera nastala na autoritetu i obimnoj redakcijskoj dokumentaciji časopisa “Kvadart”, koji je uređivao i izdavao Radomir Vuković u periodu od 1992. do 2006. godine.
- Kapitalno izdanje “Znakovito”, koje sadrži 2.500 znakova grafičke komunikacije, objavljeno je u tri toma 2002. godine, i iste godine dobilo je nagradu “Pavle Vasić” kao izdavački poduhvat godine, bilo je više nego podsticajno za njegovog autora. Vuković je nastavio sa sakupljanjem radova, pa njegova zbirka trenutno broji oko 6.000 predmeta. Komplet časopisa “Kvadart” nalazi se i u Kongresnoj biblioteci u Vašingtonu, SAD – navodi naša sagovornica.
Sav materijal do koga se došlo, kaže Cukić, u proteklom vremenu poklonjen je Muzeju primenjene umetnosti. S obzirom na značaj ove donacije Muzej je doneo odluku da organizuje izložbu pod naslovom 50. godina grafičkih komunikacija u Srbiji 1960/2010. Selekcija radova, kao i pisanje kataloškog teksta, poverena je Radomiru Vukoviću. U međuvremenu, “Službeni glasnik” se priključio projektu izdavanjem knjige “Znakovito 3″ u kojoj su predstavljeni preostali grafizmi (alfabeti, brojevi, logotipi, piktogrami, vizuelni sistemi). Tako ispred sebe imamo izbor najreprezentativnijih znakova i sistema grafičke komunikacije u proteklih pola veka u Srbiji, koje je, sa velikom strašću i prilježnošću, prikupio i priredio Vuković, sagledavajući individualne doprinose domaćih grafičkih dizajnera u kontekstu šireg nacionalnog istorijskog diskursa.
Autor Radomir Vuković, objašnjavajući svoju ideju, kaže:
- Sve je znak za onog ko hoće da gleda, sve je poruka ko ume da čita, sve je smisao ko može da razume.
- Umetnost kao duhovna nadgradnja života oko nas jedini je raspoloživi prostor u kojem kreativni ljudi mogu da traže neku odstupnicu. Dizajn kao operativna kategorija prepoznaje i rešava novonastale situacije. U ovom procesu dizajneri slike života oko sebe dovode u nivo znakova i simbola, koji će razumeti i neki drugi. Tome se oni nadaju. Jer grafičke komunikacije su zbog svoje univerzalne vizuelne propulzivnosti postale jedinstveni internacionalni poligon, u kojem je kodirano sporazumevanje trenutak sadašnjosti, ali i sintagma budućnosti – kaže umetnik.
Vuković smatra da, u vremenu kada se elektronski komunikološki standardi vrtoglavo menjaju, važnost slika i znakova pored puta postaje sve veća.
- Njihova sugestivnost i njihova otpornost na ljude, vreme i medijske turbulencije čine ih relevantnim pokazateljem naših učenja, nadanja, verovanja… Od Altamire do “Skajlaba” ljudi iscrtavaju prostor u kome borave. Ti znakovi razumljivi su svima, pa njihovim dovođenjem u ravan života one postaju elementi svekolikog sporazumevanja.
Sakupljanje znakova se nastavlja
Ceo projekat knjige “Znakovito” i “Znakovito 3″ je njork-in-progress, koji se nastavlja i posle otvaranja izložbe, a sakupljanje podataka teče sve do nove, još sveobuhvatnije sistematizacije.
Ćirić “predznak” Vukovićeve izložbe
- Izložba Miloša Ćirića “Grafički identitet 1961-1981″, održana 1982. godine u okviru Salona Muzeja primenjene umetnosti, uz Ćirićevu knjigu “Grafičke komunikacije 1954-1984″, može se posmatrati kao “predznak” ove izložbe Radomira Vukovića, koja posle tri decenije sumira dostignuća najznačajnijih srpskih autora znakova i vizuelnih sistema od 1960. godine do danas – istakao je u katalogu kustos ove izložbe Slobodan Jovanović.
Mr Milica Cukić, savetnik u MPU, kaže da je ova izložba jedinstvena po svom karakteru i da predstavlja poslednju etapu velikog istraživačkog posla, koji je realizovao arhitekta i dizajner Radomir Vuković poslednjih desetak godina.
- Ona prikazuje radove dizajnera s ovih prostora. U času opšte globalizacije, ovaj pristup ima za cilj ukupno sagledavanje domaće dizajnerske produkcije. Kao i u katalogu, na izložbi je predstavljeno više od 300 autora, više od 620 alfabeta, brojeva, logotipa, piktograma i vizuelnih sistema nastalih tokom ovog perioda.
Cukić objašnjava da je ideja o prikupljanju i referentnom predstavljanju radova naših grafičkih dizajnera nastala na autoritetu i obimnoj redakcijskoj dokumentaciji časopisa “Kvadart”, koji je uređivao i izdavao Radomir Vuković u periodu od 1992. do 2006. godine.
- Kapitalno izdanje “Znakovito”, koje sadrži 2.500 znakova grafičke komunikacije, objavljeno je u tri toma 2002. godine, i iste godine dobilo je nagradu “Pavle Vasić” kao izdavački poduhvat godine, bilo je više nego podsticajno za njegovog autora. Vuković je nastavio sa sakupljanjem radova, pa njegova zbirka trenutno broji oko 6.000 predmeta. Komplet časopisa “Kvadart” nalazi se i u Kongresnoj biblioteci u Vašingtonu, SAD – navodi naša sagovornica.
Sav materijal do koga se došlo, kaže Cukić, u proteklom vremenu poklonjen je Muzeju primenjene umetnosti. S obzirom na značaj ove donacije Muzej je doneo odluku da organizuje izložbu pod naslovom 50. godina grafičkih komunikacija u Srbiji 1960/2010. Selekcija radova, kao i pisanje kataloškog teksta, poverena je Radomiru Vukoviću. U međuvremenu, “Službeni glasnik” se priključio projektu izdavanjem knjige “Znakovito 3″ u kojoj su predstavljeni preostali grafizmi (alfabeti, brojevi, logotipi, piktogrami, vizuelni sistemi). Tako ispred sebe imamo izbor najreprezentativnijih znakova i sistema grafičke komunikacije u proteklih pola veka u Srbiji, koje je, sa velikom strašću i prilježnošću, prikupio i priredio Vuković, sagledavajući individualne doprinose domaćih grafičkih dizajnera u kontekstu šireg nacionalnog istorijskog diskursa.
Autor Radomir Vuković, objašnjavajući svoju ideju, kaže:
- Sve je znak za onog ko hoće da gleda, sve je poruka ko ume da čita, sve je smisao ko može da razume.
- Umetnost kao duhovna nadgradnja života oko nas jedini je raspoloživi prostor u kojem kreativni ljudi mogu da traže neku odstupnicu. Dizajn kao operativna kategorija prepoznaje i rešava novonastale situacije. U ovom procesu dizajneri slike života oko sebe dovode u nivo znakova i simbola, koji će razumeti i neki drugi. Tome se oni nadaju. Jer grafičke komunikacije su zbog svoje univerzalne vizuelne propulzivnosti postale jedinstveni internacionalni poligon, u kojem je kodirano sporazumevanje trenutak sadašnjosti, ali i sintagma budućnosti – kaže umetnik.
Vuković smatra da, u vremenu kada se elektronski komunikološki standardi vrtoglavo menjaju, važnost slika i znakova pored puta postaje sve veća.
- Njihova sugestivnost i njihova otpornost na ljude, vreme i medijske turbulencije čine ih relevantnim pokazateljem naših učenja, nadanja, verovanja… Od Altamire do “Skajlaba” ljudi iscrtavaju prostor u kome borave. Ti znakovi razumljivi su svima, pa njihovim dovođenjem u ravan života one postaju elementi svekolikog sporazumevanja.
Sakupljanje znakova se nastavlja
Ceo projekat knjige “Znakovito” i “Znakovito 3″ je njork-in-progress, koji se nastavlja i posle otvaranja izložbe, a sakupljanje podataka teče sve do nove, još sveobuhvatnije sistematizacije.
Ćirić “predznak” Vukovićeve izložbe
- Izložba Miloša Ćirića “Grafički identitet 1961-1981″, održana 1982. godine u okviru Salona Muzeja primenjene umetnosti, uz Ćirićevu knjigu “Grafičke komunikacije 1954-1984″, može se posmatrati kao “predznak” ove izložbe Radomira Vukovića, koja posle tri decenije sumira dostignuća najznačajnijih srpskih autora znakova i vizuelnih sistema od 1960. godine do danas – istakao je u katalogu kustos ove izložbe Slobodan Jovanović.
RAD, građevinsko preduzeće * 1956 * Dragoslav Stojanović Sip
REVIJA, časopis * 1968 * Miloš Ćirić
9. KONFERENCIJA NESVRSTANIH * 1989 * Dušan Mrkonja
HELSINŠKI KOMITET * zaštita ljudskih prava * 1999 * Borut Vild
ISTOČNIK * edicija * 1994 * Mile Grozdanić
KENTAUR * edicija * 1978 * Dobrilo Nikolić
REVIJA, časopis * 1968 * Miloš Ćirić
9. KONFERENCIJA NESVRSTANIH * 1989 * Dušan Mrkonja
HELSINŠKI KOMITET * zaštita ljudskih prava * 1999 * Borut Vild
ISTOČNIK * edicija * 1994 * Mile Grozdanić
KENTAUR * edicija * 1978 * Dobrilo Nikolić
Link: kvadart.rs
Нема коментара:
Постави коментар